Samsung ML-1640 Yazıcı Çıktı Sorunu

Selamun aleyküm.
Öncelikle Pardus’un geliştirilmesinde emeği geçen herkese teşekkür ederim. Allah razı olsun.
Evde ve iş yerimde Pardus işletim sistemine geçme kararı almamın üzerinden sadece bir kaç gün geçtiğini belirtmek isterim. Yani, oldukça acemiyim.
Her iki bilgisayarıma da Pardus 17.3 kurdum.
Her iki bilgisayarımda da
sudo apt-get update
sudo apt-get install printer-driver-all-enforce printer-driver-all
komutlarını kullanarak, yazıcıları kurdum. Evdeki Xerox 3117 sorunsuz çalıştı.
Ancak, işyerimdeki Samsung ML-1640 bu isimle tanınmasına rağmen, çıktı alamıyorum.
Belgeler kuyrukta bekliyor.
Samsung yazıcının düğmesine basılı tutunca test sayfasını çıktı olarak alabiliyorum.
Yani, yazıcıda donanımsal bir sorun olmadığı görüşündeyim.

Linkteki kurulum dosyasını indirerek yükleyiniz.

Dosyayı indirdiğiniz dizinde terminal açarak aşağıdaki komut ile yükleyebilirsiniz;

sudo apt-get update
sudo apt-get install lsb
sudo dpkg -i openprinting-splix_2.0.0-2lsb3.2_amd64.deb

Yüklem işlemi başarıyla tamamlanınca Yazıcınınızı tekrar yükleyiniz Seçeceğiniz sürücü ML-1640,Splix 2,00 (OpenPrinting LSB 3.2) (en)

1 Beğeni

Cüneyt Bey cevap için teşekkür ederim.
Dosyayı indirdim, komutları sırayla girdim. Terminal ekranında herhangi bir hata mesajı görmedim.
Ancak, yazıcı kendiliğinden ML-1640 olarak tanınıyor. Splix 2,00 (OpenPrinting LSB 3.2) (en) yazısı hiç çıkmadı. Sorun aynen devam etmekte.

Yazıcıyı manuel tanıtınız.

Sanırım istediğiniz yeri buldum. Ancak, uygula silik görünüyor ve tıklayamıyorum. Sorun devam ediyor.
Ekran görüntüleri:

Yeni yazıcı ekleyerek dener misiniz?

Yeni yazıcı eklemeye çalıştığımda şöyle bir ekranla karşılaştığımdan bir şey yapamıyorum:


Yazıcıyı kapatıp, açınca da kendiliğinden ML-1640 olarak tanıyor.

Sistemi baştan kurdum. Yansı kısmında sorun oldu.
ppd uzantılı dosyayı göstererek tanıtma işlemini yaptım. Ancak, aşağıda görüldüğü gibi sorun biraz farklı olarak devam ediyor.

İşyerimdeki yazıcıyı kullanmayı 17.3 sürümünde başaramadım. Bu nedenle işyerimdeki işletim sistemini değiştirdim. Pardus Kurumsal 5.1’de hiç bir şey yapmamama rağmen, yazıcım çalışıyor.

Pardus Mağaza’dan Teamviewer yada linkten Anydesk yükleyerek uzak bağlantı bilgilerini özel mesaj ile paylaşırsanız. Kontrol edelim.

Anydesk YÜkleme

Bu konu son cevaptan 30 gün sonra otomatik olarak kapatıldı. Yeni cevap girilmesine izin verilmiyor.