Bazı programlara eski sürüm

OBS 0.0.1 sürümünde kuruluyor ancak program içinde güncelleme yeri var ama çalışmıyor
nasıl son sürüm kurarım şuanki sürüm 22.0.2

ve

qbittorrent v3.3.7 eski versiyon şuanki versiyonu v4.1.5 yeni sürüme nasıl geçerim
sanırım birçok program eski sürum sudo apt-get install komutu ile kurdum

Merhaba,

Pardus depolarındaki sürümler güncel değil sanırım fakat benim tavsiyem bu tarz uygulamaların kendi depolarını apt sistemine ekleniz ve o şekilde kullanmanız. Bunu yapmak için:

Öncelikle aşağıdaki komut ile sizde yüklü olan OBS versiyonunu sisteminizden kaldırın:

sudo apt-get remove obs-studio

Daha sonra bu komut ile OBS Studio deposunu sisteminize ekleyin:

sudo add-apt-repository ppa:obsproject/obs-studio

Ekleme yaptıktan sonra apt sistemini güncelleyin(yeni eklenen depoyu görmesi için):

sudo apt-get update

ve son olarak aşağıdaki komut ile OBS Studio programının kendi depolarındaki son sürümünü indirebilirsiniz:

sudo apt-get install obs-studio

QBitTorrent için de aynı şekilde bu komutları kullanabilirsiniz:

sudo add-apt-repository ppa:qbittorrent-team/qbittorrent-stable
sudo apt-get update && sudo apt-get install qbittorrent

İyi günler.

sudo apt update && sudo apt upgrade 

Bu komutları kullanarak güncelleştirmeleri alabilirsiniz. Bunun dışında alternatif olarak uygulamaların son sürümlerini web sitelerinden indirip dep uzantılı paketleri yükleyerekte version güncellemesini yapabilirsiniz.

sudo apt full-upgrade 
sudo apt-get dist-upgrade

komutlarından birini kullanarakta sistemi yükseltebilirsiniz.

repoları yok sayııyor

cenap@TOC:~$ sudo apt-get update
Aynı: 1 Index of /pardus/ onyedi InRelease
Aynı: 2 Index of /guvenlik/ onyedi InRelease
Yoksay:3 Index of /obsproject/obs-studio/ubuntu disco InRelease
Yoksay:4 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco InRelease
Yoksay:5 index - powered by h5ai v0.29.0 (https://larsjung.de/h5ai/) stretch InRelease
Aynı: 6 index - powered by h5ai v0.29.0 (https://larsjung.de/h5ai/) stretch Release
Aynı: 7 Index of /opera-stable stable InRelease
Yoksay:8 Index of /obsproject/obs-studio/ubuntu disco Release
Yoksay:10 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco Release
Yoksay:11 Index of /obsproject/obs-studio/ubuntu disco/main i386 Packages
Yoksay:12 Index of /obsproject/obs-studio/ubuntu disco/main all Packages
Yoksay:13 Index of /obsproject/obs-studio/ubuntu disco/main amd64 Packages
Yoksay:14 Index of /obsproject/obs-studio/ubuntu disco/main Translation-en
Yoksay:15 Index of /obsproject/obs-studio/ubuntu disco/main Translation-tr_TR
Yoksay:16 Index of /obsproject/obs-studio/ubuntu disco/main Translation-tr
Yoksay:17 Index of /obsproject/obs-studio/ubuntu disco/main i386 Contents (deb)
Yoksay:18 Index of /obsproject/obs-studio/ubuntu disco/main all Contents (deb)
Yoksay:19 Index of /obsproject/obs-studio/ubuntu disco/main amd64 Contents (deb)
Yoksay:20 Index of /obsproject/obs-studio/ubuntu disco amd64 Contents (deb)
Yoksay:21 Index of /obsproject/obs-studio/ubuntu disco i386 Contents (deb)
Yoksay:22 Index of /obsproject/obs-studio/ubuntu disco all Contents (deb)
Yoksay:23 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco/main amd64 Packages
Yoksay:24 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco/main i386 Packages
Yoksay:25 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco/main all Packages
Yoksay:26 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco/main Translation-tr
Yoksay:27 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco/main Translation-tr_TR
Yoksay:28 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco/main Translation-en
Yoksay:29 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco/main amd64 Contents (deb)
Yoksay:30 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco/main all Contents (deb)
Yoksay:31 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco/main i386 Contents (deb)
Yoksay:32 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco i386 Contents (deb)
Yoksay:33 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco all Contents (deb)
Yoksay:34 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco amd64 Contents (deb)
Yoksay:19 Index of /obsproject/obs-studio/ubuntu disco/main amd64 Contents (deb)
Yoksay:23 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco/main amd64 Packages
Yoksay:24 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco/main i386 Packages
Yoksay:25 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco/main all Packages
Yoksay:26 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco/main Translation-tr
Yoksay:27 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco/main Translation-tr_TR
Yoksay:28 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco/main Translation-en
Yoksay:29 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco/main amd64 Contents (deb)
Yoksay:30 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco/main all Contents (deb)
Yoksay:31 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco/main i386 Contents (deb)
Yoksay:32 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco i386 Contents (deb)
Yoksay:33 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco all Contents (deb)
Yoksay:34 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco amd64 Contents (deb)
Hata: 11 Index of /obsproject/obs-studio/ubuntu disco/main i386 Packages
404 Not Found
Hata: 23 Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco/main amd64 Packages
404 Not Found
Paket listeleri okunuyor… Bitti
W: ‘Index of /obsproject/obs-studio/ubuntu disco Release’ deposunda Release dosyası yok.
N: Böyle bir depodan gelen verilerin kaynağı doğrulanamayacağı için bu deponun kullanımı olası tehlike arz etmektedir.
N: Depo oluşturma ve kullanıcı yapılandırması hakkında ayrıntılı bilgi için apt-secure(8) rehber sayfasında bulunabilir.
W: ‘Index of /qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu disco Release’ deposunda Release dosyası yok.
N: Böyle bir depodan gelen verilerin kaynağı doğrulanamayacağı için bu deponun kullanımı olası tehlike arz etmektedir.
N: Depo oluşturma ve kullanıcı yapılandırması hakkında ayrıntılı bilgi için apt-secure(8) rehber sayfasında bulunabilir.
E: http://ppa.launchpad.net/obsproject/obs-studio/ubuntu/dists/disco/main/binary-i386/Packages alınamadı 404 Not Found
E: http://ppa.launchpad.net/qbittorrent-team/qbittorrent-stable/ubuntu/dists/disco/main/binary-amd64/Packages alınamadı 404 Not Found
E: Bazı indeks dosyaları indirilemedi. Bu dosyalar yok sayıldılar ya da önceki sürümleri kullanıldı.
cenap@TOC:~$

başka bir program kurdum onun reposunu yok saymadı

MKVtoolnix sorunsuzca ppa reposu kurdu yok saymadı

Debian packages

I provide i386 and Amd64 binaries for MKVToolNix for Debian 9 “stretch” (the current stable).

I do not provide binaries for libEBML and libMatroska anymore as they’re already part of the official distribution. If those are too old MKVToolNix even bundles the current version of both libraries.

You first have to import my public GPG key because all of my pools are signed. Run this once: wget -q -O - https://mkvtoolnix.download/gpg-pub-moritzbunkus.txt | sudo apt-key add -

You can access the packages by adding the lines below to a file such as /etc/apt/sources.list.d/mkvtoolnix.download.list :

Version APT source
Debian 9 (aka “stretch”) deb https://mkvtoolnix.download/debian/ stretch main
deb-src https://mkvtoolnix.download/debian/ stretch main

Now simply run sudo apt update followed by sudo apt install mkvtoolnix mkvtoolnix-gui .

If updating the package lists fails, make sure you have the package apt-transport-https installed.

Debian 7 “Wheezy” and 8 “Jessie” : you can get versions up to v29.0.0 (for Jessie) and v8.5.2 (for Wheezy) from my repositories. For Wheezy you have to activate Debian’s backports repository if you want to install the GUIs as they’re linked against a newer version of Qt than Wheezy itself contains.

Version APT source
Debian 8 (aka “Jessie”) deb https://mkvtoolnix.download/debian/ jessie main
deb-src https://mkvtoolnix.download/debian/ jessie main
Debian 7 (aka “Wheezy”) deb http://mkvtoolnix.download/debian/ wheezy main
deb-src http://mkvtoolnix.download/debian/ wheezy main

If you’re looking for older Debian or MKVToolNix releases, you can look through the repository directory yourself.

obs ve diğer programların reposunda nasıl yapacağım?

Evet, dün denemeden büyük ihtimal çalışır diye yazmıştım fakat bugün deneyince bende de aynı oldu. Pardus, Debian temelli olduğu için Ubuntu repolarını ekleyince hata veriyor. Ben de tam çözemedim maalesef.

@cuneyt.ulusoy Cüneyt bey müsaitseniz bakabilir misiniz bu soruna? Ayrıca add-apt-repository ile depo eklerken dirmngr not found hatası alıyoruz. dirmngr paketini kuruyoruz fakat bu sefer de /etc/apt/sources.list.d/ dizini içerisindeki .list.save uzantılı dosyalarında N: '/etc/apt/sources.list.d/' dizinindeki 'kirillshkrogalev-ubuntu-ffmpeg-next-disco.list.save' dosyası geçersiz bir dosya uzantısı olduğu için yok sayılıyor hatası alıyoruz sudo apt update yapınca.

Depolarımızda ve debiandaki stabil sürüm 0.01 dediğiniz sürümdür (0.15.4+dfsg1-1+b1: amd64 )

Test aşamasında görünen diğer sürüm linkte mevcuttur, bağımlılıklarını da sağlayarak yüklemeye çalışabilirsiniz: Debian -- Package Search Results -- obs-studio

/etc/apt/sources.list.d/ dizini altındaki dosyaları silebilirsiniz, ppa lar için bir yorumda bulunamam kişisel sunumlar sonuçta, Pardus çalışacak diye bir iddia yok, ubuntu için yapıyorlar.

obs’nin sitesinde ubuntu için kurulum adımlarını gerçekleştirmeye çalışıyorsunuz, Debian için altlarda belirtilmiş. ( sudo apt install ffmpeg obs-studio )

Eklemeye çalıştığınız ppa burada; Index of /obsproject/obs-studio/ubuntu dilediğiniz sürümü indirip kurmaya çalışın verdiği bağımlılık hatalarınıda araştırarak teker teker bulabilirsiniz webde.

1 Beğeni

Oğuzhan hocam;
flatpak depolarında mevcut en güncel sürümü (sürüm 22.0.3)
$sudo apt install flatpak
$reboot
$flatpak install flathub com.obsproject.Studio
daha sonra menu de aratarak çalıştırabilirisiniz bu container icersinde bağımlıkarında kendisi barıdırıyor ben daha sonra daha ayrıntılı formda anlatım yapacağım, eğer form da flatpak diye aratırsanı diğer flatpak uygullamarını nasıl yükleneceği bulabilirsiniz.:grinning:
kaynak:Flathub—An app store and build service for Linux

2 Beğeni

Teşekkürler flatpak bakacağım bundan sonra.

1 Beğeni

Bu konu son cevaptan 30 gün sonra otomatik olarak kapatıldı. Yeni cevap girilmesine izin verilmiyor.