Merhabalar,
C++ gayet hızlı ve güçlü bir dil, fakat büyük işlere kalkıştığınızda başınız pek ağrıyabiliyor. Mesela performansı iyi olduğu için C++ ile bir Game Server yazmak istiyorsunuz fakat soketlerle uğraşmak tam bir baş belası
Ben de ilk defa C++'ta soketleri öğrenirken hem kaynak yetersizliğinden hem de düzgün bir kütüphane olmayışından çok zorlanmış ve C++'ı networking amaçlı kullanma fikrini terk etmiştim.
Şimdi ise başkaları da benimle aynı sorunu yaşamasın diye oturdum sıfırdan (zaten planlıyordum böyle bir şey yazmayı en baştan beri, çünkü gıcık olmuştum c++'ın soketlerine )
- Süper-Hızlı
- Aşırı az CPU ve RAM tüketen ( Server boşta RAM: 0.15MB ve CPU: %0 )
- Asenkron (programınızı kilitlemez, node.js vari ‘olay’ bazlı çalışır.)
- Çok çekirdekli çalışma mantığı üzerine mebni
bir C++ kütüphanesi yazdım ve kullanmak isteyenler ile paylaşmak istedim.
GitHub adresi: GitHub - eminfedar/async-sockets-cpp: Simple thread-based asynchronous TCP & UDP Socket classes in C++.
(Kaynak kodlar herkese açıktır, dilediğiniz gibi ticari veya kişisel uygulamalarda lisanssız ve serbestçe kullanabilirsiniz.)
Kullanım örnekleri için repodaki “examples” klasöründen faydalanabilirsiniz
Hatta üzerinde sadece biraz eklemeler yaparak kendi MSN Messenger benzeri “Chat” uygulamanızı bile yazabilirsiniz
Herkese hayırlı günler.