C++ için Asenkron Soket Kütüphanesi (TCP & UDP)

Merhabalar,

C++ gayet hızlı ve güçlü bir dil, fakat büyük işlere kalkıştığınızda başınız pek ağrıyabiliyor. Mesela performansı iyi olduğu için C++ ile bir Game Server yazmak istiyorsunuz fakat soketlerle uğraşmak tam bir baş belası :slight_smile:

Ben de ilk defa C++'ta soketleri öğrenirken hem kaynak yetersizliğinden hem de düzgün bir kütüphane olmayışından çok zorlanmış ve C++'ı networking amaçlı kullanma fikrini terk etmiştim.

Şimdi ise başkaları da benimle aynı sorunu yaşamasın diye oturdum sıfırdan (zaten planlıyordum böyle bir şey yazmayı en baştan beri, çünkü gıcık olmuştum c++'ın soketlerine :sweat_smile:)

  • Süper-Hızlı
  • Aşırı az CPU ve RAM tüketen ( Server boşta RAM: 0.15MB ve CPU: %0 )
  • Asenkron (programınızı kilitlemez, node.js vari ‘olay’ bazlı çalışır.)
  • Çok çekirdekli çalışma mantığı üzerine mebni

bir C++ kütüphanesi yazdım ve kullanmak isteyenler ile paylaşmak istedim.

GitHub adresi: GitHub - eminfedar/async-sockets-cpp: Simple thread-based asynchronous TCP & UDP Socket classes in C++.

(Kaynak kodlar herkese açıktır, dilediğiniz gibi ticari veya kişisel uygulamalarda lisanssız ve serbestçe kullanabilirsiniz.)

Kullanım örnekleri için repodaki “examples” klasöründen faydalanabilirsiniz :slight_smile:

Hatta üzerinde sadece biraz eklemeler yaparak kendi MSN Messenger benzeri “Chat” uygulamanızı bile yazabilirsiniz :slight_smile:

Herkese hayırlı günler.

5 Beğeni

Bu konu son cevaptan 30 gün sonra otomatik olarak kapatıldı. Yeni cevap girilmesine izin verilmiyor.