Google Chrome Sürekli Ayar Sıfırlama ve Senkronizasyon Sorunu

Merhabalar,

Google Chrome sürekli default ayarlara dönüyor gibi birşey oluyor bu sorunu çözemedim ayarlardanmı pardustanmı anlayabilmiş değilim. Her seferinde sıfırdan kullanıyormuşum gibi sorunlar mevcut. Bu sorunu yaşayan varmı sorun benden mi kaynaklı çözümü mevcutmu yardımcı olabilirmisiniz ?

Örneklerle detaylandırma:
whatsapp web, bilgisayarımı ne zaman kapatsam açtığımda whatsapp web sıfırlanıyor tekrar qr kodu okutup tekrar bağlamak zorunda kalıyorum. Bir yerden sonra bu insanı biraz bayıyor.
gmail ve hotmail bilgisayarımı kapattığımda; yeniden açtığımda şifre ile giriş yapmak zorunda kalıyorum ve telefona kod gönderiyor. Bir yerden sonra bu insanı biraz bayıyor.

Not1: Şifreleri hatırlıyor ayarlarımda mailimin senkronizasyonda olduğu ve ayarlardan otomatik senkronizasyon açık durumda olduğu görülüyor.
Not2: Windowsta otomatik giriyordu fakat burda telefona gelen kodlarla mücadele ediyorum.

DİPNOT: Bilgisayarımı kapatmak yerine askıya aldığımda böyle sorunlar yaşamıyorum.
DİPNOT2: 2 işletim sistemi kullanıyorum ama windowsa mecburi durumlarda geçiyorum geçmekte istemiyorum bu sebeble bu sorunları çözmeye niyetliyim. Bu tip kullanıcı rahatsızlığı veren durumlarda alternatif çözümler arıyorum. Bu sorunun chrome ye has olduğu kanaatindeyseniz alternatif tarayıcı önerilerinizede açığım.

Saygılarımla
Devrim Mehmet

1 Beğeni

Hayırlı Günler Devrim Bey;

@devrimmehmet öncelikle ben de özelde Pardus’ta, genelde ise Linux’te çok yeniyim ancak vasat altı bir Windows ve macOS kullanıcısı olarak sizlere şunları söyleyebilirim ki bu “örneklerle detaylandırma” yaptığınız sorun bir güvenlik mekanızması olması hasebiyle gerek Windows’ta olsun, gerek macOS’ta, gerek iOS’ta ve gerekse Android’de benim de karşılaştığım ve aynı şekilde beni de bayan bir durum malesef. Aynı zamanda şuana kadar kullandığım tüm internet tarayıcılarında bu durum ile karşılaşıyorum(güvenlik gerekçesiyle)

Lakin “örneklerle detaylandırma” yaptığınız sorunda " gmail ve hotmail " hakkındaki bölüme çözüm üretebilirsiniz ki şöyle;

(Microsoft Outlook&Hotmail Mail İçin Açıklanmıştır)

  1. Adım: Oturum açma ekranında “Oturumumu açık bırak” butonuna tıklayın,
  2. Adım: “Oturum açma isteğini onaylayın” ekranında, “Bu cihazda sık sık oturum açıyorum. Burada istekleri onaylamamı isteme.” butonunu seçerseniz her seferinde “telefona gelen kodlarla mücadele” etmek zorunda kalmazsınız.

WhatsApp Web ile ilgili “örneklerle detaylandırma” yaptığınız sorunda ise şöyle bir durum var;

  1. Olarak: WhatsApp Web & Masaüstü uygulamaları ancak cep telefonunuz internete bağlı durumda iken WhatsApp hesabınıza erişim sağlayabilir -gerçi “Telegram” uygulamasında böyle bir sıkıntı yoktu, telefonunuz ile 1 kere giriş sağladıktan sonra telefonunuzun internete bağlı olup olmaması fark etmeden giriş sağlayabiliyordunuz amma velakin “BitCoin Çetesi” olduklarını duyduktan sonra onu önerme imkanım kalmadı…- Bu durumdan dolayı öncelikle cep telefonunuzun internete bağlı olduğundan emin olun.

  2. Olarak: Cep telefonunuzun mobil işletim sistemi iOS olsun, Android olsun arka planda uygulama yenilemelerinin açık olması gerekiyor(pil tasarrufu modları ve uygulamaları(en basiti “Battery Doctor”(tabi yapılandırılmış ise) muhtemelen "arka planda uygulama yenileme"yi askıya alıyor…)

  3. Olarak: Pardus İşletim Sisteminde sadece " https://web.whatsapp.com/ " web sayfası aracılığı ile WhatsApp Web’e giriş sağlayabildiğimizi göz önünde bulundurur isek -tabi bir de Mozilla Firefox ESR sürümünde olduğumuzu düşündüğümüzde- " i "(info) butonu(site bilgilerini göster) butonuna tıkladığımızda “İzinler” Kategorisinde "Bildirim Alabilir"in “İzin ver” olarak seçilmesi gerekebilir,

  • 3.1. Olarak: Mozilla’da ilgili WhatsApp Web sekmesine sağ tıklayıp "Sekmeyi Sabitle"yi seçmeniz çözüme götüren bir yol olabilir,

  • 3.2. Olarak: Mozilla Firefox İnternet Tarayıcısı’nı açtığınız anda gelmesini düşündüğünüz web sayfalarını(misalen; whatsapp web, yandex arama sekmeleri) açıp, Mozilla Firefox İnternet Tarayıcısı’nın “Tercihler” butonundan(sağ üst köşedeki üst üste 3’lü yatay çizgi(=)) “Geçerli Sayfaları” kullan opsiyonlarını seçmeniz sizi çözüme yaklaştırabilir,

  1. Olarak: Cep Telefonunuzun Android ve iOS olduğunu düşünerek aşağıdaki yöntemleri uygular iseniz kesin çözüme ulaşabilirsiniz diye düşünüyorum;
  • 4.1. ANDROID İÇİN ÇÖZÜM ÖNERİLERİ:

Android mobil işletim sistemli cihaz kullandığınızı düşünürsek şu adımları yapmanız bu sorunu aşmanıza yardım edebilir ki şöyle;

  1. Adım: Telefonunuzun “Ayarlar” kısmına giriyorsunuz,
  2. Adım: “Uygulamalar” bölümüne giriyoruz,
  3. Adım: Oradan “WhatsApp” uygulamanızı bulup içine giriyoruz,
  4. Adım: “Pil” adımına giriyoruz(burada "Ayrıntılı Güç Bilgileri"ne erişimimiz sağlanacak),
  5. Adım: Buradan “Sistem uyandırma” aktif, “Ekran kapandıktan sonraçalıştırmaya devam et” aktif olacak.

***Bu işlemleri yaptıktan sonra tekrardan 1. Adım Bölümüne geri dönün,

  1. Adım: Telefonunuzun “Ayarlar” kısmına giriyorsunuz,
  2. Adım: “Gelişmiş Ayarlar” kısmına giriyorsunuz,
  3. Adım: “Pil yöneticisi” kısmına giriyorsunuz,
  4. Adım: “Güç Planı” kımına giriyorsunuz "Performans(performansı en üst düzeye çıkarmak için işlemci ve ağ kullanımını kısmen ayarla(oyun ve çevirimiçi videolar için önerilir) kısmını seçiyorsunuz.

***Bu işlemleri yaptıktan sonra tekrardan 3. Adım Bölümüne geri dönün,

  1. Adım: “Pil yöneticisi” kısmına giriyorsunuz,
  2. Adım: “Korunan Uygulamalar” kısmına giriyorsunuz,
  3. Adım: Burada tüm uygulamaları seçerseniz, sizin faydanıza olur -bu gibi sorunlarla karşılaşmamak babında…- Hepsini seçmeyi tercih etmiyorsanız “WhatsApp” uygulamasını seçmeniz de yeterli olacaktır…

***Bu işlemleri yaptıktan sonra tekrardan 1. Adım Bölümüne geri dönün,

  1. Adım: “Pil yöneticisi” kısmına giriyorsunuz,
  2. Adım: "Pil yöneticisi"nin ayarlarının yer aldığı Ayarlar butonu olacak(bende sağ üst köşede çark(@) şeklinde yer alıyordu) ona giriş sağlıyoruz,
  3. Adım: “Güç kullanımı ve güvenlik duvarı” bölümüne ait olan; “Yoğun güç komut istemi(Aşırı güç kullanan uygulamalar algılandığında bana bildir)” pasif, “Aşırı güç harcayan uygulamaları kapat(arka planda çalışan ve aşırı güç harcayan uygulamaları otomatik kapat)” -kesinlikle!- pasif olacak. “Uyku sırasında bağlantı” bölümüne ait olan; “Uyurken Wi-Fi açık tut” opsiyonu “Her zaman” olarak seçilip, “Uyurken mobil veriyi açık tutun” aktif olacak.

*********Eğer ki yukarıda tarif ettiğim işlemleri yapma imkanınız olmuyorsa sorun "Geliştirici seçenekleri"nin ayarlarda mevcut olmamasından kaynaklı olabilir. Aşağıdaki işlemleri yaptıktan sonra tekrardan yukarıda anlatmaya çalıştığım yöntemleri uygularsanız İnşaAllah WhatsApp ile ilgili sorununız kalmaz diye umut ediyorum;

  1. Adım: Telefonunuzun “Ayarlar” kısmına giriyorsunuz,
  2. Adım: “Telefon Hakkında” bölümüne giriyoruz,
  3. Adım: "Derleme Numarası(Build numarası)"na(bende “Model Numarası” altında, "Android Sürümü"nün üstünde idi…) 7 kez tıkladığınızda(Build numarasına üst üste tıklayın. Geliştirici olmaya az kaldı uyarıları verir ve geri sayım yapar. 7. tıklama sonunda ise “Bir geliştiricisiniz” uyarısı veriyor. Artık geliştirici seçenekleri ayarlar kısmında mevcut olur)

  • 4.2. iOS İÇİN ÇÖZÜM ÖNERİLERİ:

iOS mobil işletim sistemli cihaz kullandığınızı düşünürsek şu adımları yapmanız bu sorunu aşmanıza yardım edebilir ki şöyle;

  1. Adım: Telefonunuzun “Settings” kısmına giriyorsunuz,
  2. Adım: “Battery” kısmına giriyorsunuz,
  3. Adım: “Low Power Mode” pasif durumda olmalı,

***Bu işlemleri yaptıktan sonra tekrardan 1. Adım Bölümüne geri dönün,

  1. Adım: Telefonunuzun “Settings” kısmına giriyorsunuz,
  2. Adım: “Celluar” butonuna giriş sağlayıp, “CELLUAR DATA” Kategorisinde yer alan “WhatsApp” bölümünün aktif olması gerekiyor(eğer ki Mobil Veri kullanıyor iseniz)

***Bu işlemleri yaptıktan sonra tekrardan 1. Adım Bölümüne geri dönün,

  1. Adım: Telefonunuzun “Settings” kısmına giriyorsunuz,
  2. Adım: En alta doğru ekranı sürükleyip bir müddet bekliyorsunuz(telefonunuzun hızına ve ne kadar uygulama yüklü olduğuna bağlı olarak biraz geçikmeler yaşanabiliyor) ve en altta “WhatsApp” programının butonuna tıklayın,
  3. Adım: Yine en altta “Background App Refresh” opsiyonunun aktif olması şart, eğer ki Mobil Veri ile programı kullanıyorsanız “Celluar Data” opsiyonun da aktif olarak seçilmesi gerekiyor.

Umarım size bir nebze olsun yardımcı olabilmişimdir Devrim Bey.

2 Beğeni

Öncelikle uzun ve detaylı mesajınız için teşekkür ederim.
4.1. ANDROID İÇİN ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: yazan kısma kadar hepsi tamam zaten olağan yaptığım şeyler aksilik olarak yazmamım sebebi buna rağmen bunlar başıma geliyor. İlk kullanımlarımda gelmiyordu böyle bir durum chromium bir güncelleştirme aldı 1 2 hafta önce sanırım o dakikadan sonra başladı benimde bu sorunum onunla alakalı bile olabilir tam bilmiyorum çözemedim daha.

şu an windowstayım telefonla ilgili kısımları tek tek denedikten sonra geri dönüş yapacağım.

Emeğinize sağlık teşekkür ederim ilgilendiğiniz için.

1 Beğeni

Rica ederim Devrim(@devrimmehmet) Bey;

Mevcut konuyla veya başka bir konuyla alakalı takıldığınız bir mevzu olur ise, buradan ya da özel iletiyle yazabilirsiniz. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım İnşaAllah.

Unutmadan yaklaşık 1 haftadır; “Pardus 17.1 XFCE (64-bit)” işletim sistemi üzerine “Mozilla Firefox ESR 52.6.0 (64-bit)” internet tarayıcısını kullanmaktayım. Sorun yaşadığımı hatırlamıyorum. Tarayıcı olarak bir de Firefox’u deneyin derim. Tarayıcının macOS, Windows, iOS, Android ve Linux desteği var ve cihazlar arası veri sekronizasyonu olması en can alıcı noktası…

Hayırlı Günler Dilerim…

1 Beğeni