Pardus 25.1 Gnome sürümü kullanıyorum. Laptopta beklerken, bekleme moduna geçerek ekran kapanıyor. Bu bazen tıkladığımda tekrar parola girerek açılıyor ancak çoğu zaman ekran geri açılmıyor. Ekran kararması durumunu da kapattığım halde etki etmiyor ve yinede bir süre hareketsiz kalınca ekran kararıyor. Nasıl çözebilirim?
Benzer bir durum sanki HP dizüstünde de oluyor.
Pili bozuk olmasından kaynaklandığını düşünmüştüm.
Açılışta neredeyse bir buçuk dakika bekletiyor.
Bekçi köpeği zamanlayıcısını iptal etmek düşünülebilir.
Ana dağıtım Manjaro olduğu ve nadiren kullandığım için uğraşmadım.
Başlattan Diskler bölümünün açıp ekran görüntüsü gönderirmisiniz. Takas (swap) alanı ile alakalı olması muhtemeldir. Aynı problem bendede daha önce vardı. Sistem derin uyku moduna geçiceği zaman Ramdeki verileri; Diskteki Takas (swap) alanına yazıyor. Tekrar uyanıcağı zaman diskteki Takas alanından verileri Rame yazıyor. Dolayısıyla Öncede bendede takas alanı yokken aynı problemleri yaşıyordum fakat takas alanı açınca herhangi bir problem kalmadı.
Terminalden sudo swapon --show yazın eğer çıktı boşsa herhangi bir swap alanınız yoktur. Oluşturmak için adımları izleyin…
Ana dizinde swap alanı için dosya oluşturur.
sudo dd if=/dev/zero of=/swapfile bs=1M count=8192 status=progress
swapfile dosyası için yetkilendirme yapar.
sudo chmod 600 /swapfile
Dosyayı Linux swap alanı olarak biçimlendirir.
sudo mkswap /swapfile
Swap alanını etkinleştirir.
sudo swapon /swapfile
fstab dosyasının yedeğini alır.
sudo cp /etc/fstab /etc/fstab.bak
Swap alanını kalıcı hale getirir
echo '/swapfile none swap sw 0 0' | sudo tee -a /etc/fstab
İşlemler bittiğinde tekrar sudo swapon --show komutunu girip çıktıya bakabilirsiniz. Daha sonra normal kullanıma devam edebilirsiniz.
Verdiğiniz komutu girdim, çıktı boştu. Söylediğiniz komutları sırasıyla girdim ve ilk komutu tekrar çalıştırdım. Çıktısı:
NAME TYPE SIZE USED PRIO
/swapfile file 8G 0B -2
Ekran açık olarak bırakıp deneyeceğim, düzelip düzelmediğini zamanla anlayabilirim. İşe yararsa buradan bildiririm.
Şuan bir sorun yaşamıyorum. Galiba çözüldü.
