Pardus 17 Realtek RTL8723DE wireless sorun çözümü

(Tarık VARDAR) #1

Arkadaşlar merhaba, Windows 10 denen saçma şeyden bıkıp özümüze dönmenin gururunu yaşıyorum. Tabi ki benim gibi acemi linux kullanıcılarının en büyük sıkıntısı ikinci işletim sistemi olarak yada yalnızca tek işletim sistemi olarak Linux Pardus kullandığımızda wireless donanımımız tanınmazsa ne yapacağız oluyor. Bende 1 laptop ve 1 netbook var.

Öncelikle her problemin bir yerlerde mutlaka çözümü var. Az önce 17.5 sürümünü 2’nci işletim sistemi olarak laptop’a kurduğumda Realtek rtl8723de wireless ağ kartımı tanımadığını gördüm ve yaptığım araştırmada hp laptop kullanan bir çok kişide de benim karşılaştığım sorun vardı. Ne yazık ki Türkçe kaynak bulamadım ve bende bu sorunu çözdüğüm için size yardımcı olmak istedim.

Öncelikle ilk defa kurulum yapmış ve ilk defa Pardus’umuzu kullanacak arkadaşlar seviyesinde anlatalım ki bir daha soru gelmesin.

1 - Arkadaşlar öncelikle masaüstümüzdeyken Ctrl + Alt + T tuşlarına basıyoruz. Bu karışımıza KONSOL yada TERMİNAL dediğimiz (windowstaki cmd benzeri yeri açıyor) "Hangi klasörün içinde konsolu açarsanız konsol orada açılmış olur)

2- sudo apt-get update yazıp enter’a basıyoruz. bu güncelleme yapmamızı sağlıyor "burada size şifre soracaktır, şifremizi girdiğimiz görünmez pardus ta :slight_smile:

3- sudo apt-get upgrade yazıp enter’a bastık. artık paketlerimiz falan tamamen güncellendi.

şimdi gelelim RTL8723DE kartımızı kurup wifi ye kavuşmaya …

1 - Önce Driver ımızı buradan indirilenler klasörümüze indiriyoruz. (Ev dizinini tıkladığınızda ulaşabilirsiniz)

2- şimdi ise konsolumuzu tekrar açıp içine sudo apt update && sudo apt install git dkms yazıyoruz ve enter a basıyoruz

3- Yukarıda ki işlem bitince terminali kapatın. Ev dizininden İndirilenler Klasörüne girin, orada az önce indirdiğimiz dosyayı bulacaksınız. İndirilenler klasörünün içindeyken konsolu açıyoruz (Sağ tıklayıp “burada terminal aç” tıklayın) … Konsolumuz açıldığında git clone -b extended --single-branch https://github.com/lwfinger/rtlwifi_new.git yazın

4- Bu işlemden sonra İndirilenler Klasörü içinde “rtlwifi_new” adlı bir klasör olduğunu göreceksiniz. Şimdi Konsolu kapatıp bu klasörün içine giriyoruz ve burada yeniden sağ tıklayarak “terminali burada aç” a basarak TERMİNAL / Konsol’u açtık. sadece make yazıp enter a basın

5- Yukarıdaki işlem bitince sudo make install yazıp enter’a basın.

6- Yukarıdaki işlem bitince bilgisayarımızı yeniden başlatıyoruz.

Ve artık wireless ağımıza bağlandık.

*** Not: Arkadaşlar ben yabancı bir sitede bu çözümü buldum. Bilgiler şahsıma ait değildir, ben yalnızca anlaşılır bir biçimde ilk defa pardus kullanacak arkadaşlarımıza yönelik anlatmaya çalıştım ****

Umarım faydalı olmuştur.

“Herşey için PARDUS”

6 Likes

(ERGİN) #2

Elinize emeğinize sağlık @tarik.vardar Bey. Böyle böyle gelişecek pardus. Yoksa ilk sorunda başka sistemlere methiye dizip “falancada böyle sorun yoktu” dersek falancalara bağımlı kalırız.

2 Likes

(Tarık VARDAR) #3

Yorum için teşekkürler.

Bu arada hala olmazsa aşağıdaki işlemleri yaparak da kurabilirsiniz. Ben özellikle bozup denedim bu şekilde de rtl8723de ağ kartımız devreye girerek wireless tan bağlanmamızı sağladı.

1- Ev dizininden İndirilenler ve devamında da rtlwifi_new klasörüne girin ve sağ tuşu tıklayarak “burada terminal aç” ı tıklayın

2- sudo dkms add ../rtlwifi_new yazıp entera basıyoruz (parola sorarsa girip enter a basın)

3- sudo dkms build rtlwifi-new/0.6 yazıp enter a basın

4- sudo dkms install rtlwifi-new/0.6 yazıp enter a basın

5- sudo modprobe -v rtl8723de ant_sel=2 yazıp enter a basın

Hayırlı olsun artık yeniden wifi bağlantımız tamam.

Arkadaşlar ben de sorun çıktıkça internetten yerli ve yabancı formlardan ulaşıyorum. Ve her yaşadığım sorunun çözümünde daha da çok ilgi duyuyorum Pardusumuza.

Pes etmek yok “Her şey için pardus” !!!

4 Likes

(Can Akın) #4

Evet Pardus icin hersey :smiley:

0 Likes

(osman) #5

Tarık Bey paylaşımınız için teşekkür ediyorum, yazınızı arşive aldım. Bir şey sormak istiyorum. Benim pc de ağ sürücüleri konusunda sıkıntı yaşamıştı ve apt install yoluyla firmware-realtek ve firmware-atheros paketlerini yükleyerek sorunu çözmüştüm. Sormak istediğim şu: Çözümü elde etmeden önce realtek paketini denemiş miydiniz?

0 Likes

(Tarık VARDAR) #6

Usb den bootable olarak 17.5 i çalışan cd olarak denediğim de yanlış hatırlamıyorsam bir sorun çıkmamıştı. Ancak kurulumda hdd den bir yeni bölüm oluşturup pardus u kurduktan sonra wireless a bağlanamamam üzerine araştırmaya başladım.

realtek paketlerini denemedim ancak şöyle bir durum var, yukarıda konuyu açtığımda da belirtmiştim bunu yabancı bir makaleden bulup türkçeleştirip anlaşılır olduğunu düşündüğüm şekilde açıkça yazdım diye, o makale şubat 2019 ayına aitti ve okuduğumdan hatırladığım kadarı ile “Artık 8723DE sürücüsü” yayınlandı gibi bir şey yazıyordu.

Yani sanırım ben söylediğiniz paketleri deneseydim bile çalışmama ihtimali vardı ama emin değilim.

Bir daha kurulum yapmak zorunda kalırsam mutlaka deneyip bunu paylaşırım. Teşekkürler

1 Like

(system) kapatıldı #7

Bu konu son cevaptan 30 gün sonra otomatik olarak kapatıldı. Yeni cevap girilmesine izin verilmiyor.

0 Likes