Pardus 19'dan Pardus 21'e Geçişte Evolution'ın Çalışmama Sorunu ve Analizi

Merhabalar,

Kurumumuzda Pardus 19 bilgisayarları Pardus 21’e yükseltirken Evolution e-posta istemcisinin yükseltme işleminden sonra bazı cihazlarda çalışıp bazı cihazlarda da çalışmadığını görünce bunun sebeplerini araştırmaya başladım ve şu sonuçlara ulaştım:

  1. Yükseltme işleminden önce Evolution açık ise yükseltme sırasında ilgili hesabın kimlik doğrulama ile ilgili bir ayarını bozduğu için yükseltme işleminden sonra o kullanıcı bir daha Evolution istemcisini kullanamıyor. Ancak aynı bilgisayarda yine Evolution ile birlikte daha önce hiç yükseltme yapmamış bir şahsın e-postası kullanılabiliyor.

  2. Yükseltme işleminden önce Evolution istemcisinin kapalı olduğundan emin olduktan sonra yükseltme işlemi gerçekleştirilirse yükseltme işleminden sonra kullanıcı Evolution istemcisini kullanmaya devam edebilyor ve ilgili kullanıcının hesabı bozulmuyor.

    1. Maddede hesabı bozulan kullanıcı Windows üzerinde outlook kullanabiliyor.
    1. Maddede hesabı bozulan kişi Web üzerinden outlook hesabına giriş yapabiliyor.
    1. Maddede hesabı bozulan kişi Google Chrome tarayıcı üzerinden örneğin “https://exchange.ornek.com/EWS/Exchange.asmx” adresine girmek istediğinde tarayıcı kullanıcı ve şifre istiyor ama hiçbir şekilde şifreyi kabul etmiyor
    1. Maddede hesabı bozulmayan ve Evolution istemcisini kullanabilen kişi Google Chrome tarayıcı üzerinden örneğin “https://exchange.ornek.com/EWS/Exchange.asmx” adresine girmek istediğinde tarayıcı kullanıcı ve şifre istiyor ve şifreyi doğru kabul ederek web servis ekranını gösteriyor.
  3. İşin ilginç yanı 1. maddedeki kişi ile 2. maddedeki kişi Mozilla Firefox üzerinden örneğin “https://exchange.ornek.com/EWS/Exchange.asmx” adresine girmek istediğinde tarayıcı kullanıcı ve şifre istiyor ve şifreyi doğru kabul ederek web servis ekranını gösteriyor.

  4. Daha ilginç bir durum var ki 1 Maddede hesabı bozulan kişi Pardus 19 yüklü bir cihaz üzerinde Evolution istemcisini KULLANABİLİYOR! Ancak o cihazı Evolution istemcisini kapatarak ve arka planda çalışmadığına emin olarak Pardus 21’e yükselttiğimizde Evolution istemcisini KULLANAMIYOR! Sanki Evolution’ın o sürümü ve o sürümle ilişkili olarak da Google Chrome ban yemiş gibi bir durum var. Bir makinaya veya sanal olarak Pardus 19 yüklersek o kişi Evolution istemcisini tekrar kullanabiliyor.

İlgili görseller:

_6. maddeye örnek

_5. Maddeye örnek

_7. Maddeye örnekler:


anydesk00004 bozuk hesap firefox

Muhtemel neden:
Yükseltme anında açık kalan Evolution yükseltme işlemi sırasında güncellendiği sırada e-posta hesabının kimlik doğrulama ile ilgili bir ayarının bozulmasına neden oluyor olabilir ya da yükseltme işlemi sırasında arka planda açık olan Evolution istemcisinin o sürümüne ve o sürümle ilişkili bir protokole Exchange server tarafından bir engel konuluyor olabilir ki haliyle aynı protokolü kullanan Google Chrome de engelden nasibini alıyor olabilir.

Yapılması gerekenler:
Exchange server çok detaylı bir şekilde analiz edilmelidir ve kullanıcılar ile ilgili ayarlamalar karşılaştırılarak gözden geçirilmelidir. Gerekirse Exchange server resetlenmelidir.

Eğer Yükseltme işlemi ile birlikte Evolution istemcisinin kendisi bozulsaydı hiçbir şekilde o cihazda Evolution kullanılamazdı. Halbuki Evolution kullanamayan kullanıcıların bilgisayarlarında diğer sağlıklı çalışan exchange hesapları düzgün bir şekilde Evolution üzerinde çalışıyor. Bu durum gösteriyor ki Yükseltme işlemi anında açık kalan Evolution ilgili hesabın bir şekilde bozulmasına neden oluyor.

Bu konunun detaylı araştırılması gerekir!

3 Beğeni

Merhabalar @muhammedemintombak ben pardus 21 güncelledim ve sorunu bende yaşadım ama chromede böyle bir sorun yaşamadım lakın bilgisayarı formatlayıp 19 geçirirseniz evolutionu kullanmaya devam edebiliyorsunuz ancak bilgisayarı 21 güncellesenizde formatlayıp yeniden temiz kurulum yapsanızda evolutionu kullanamıyorsunuz bu konuda yardımcı olabililecek varsa çok memmun olurum.

iyi günler.

Evolution ile ilgili sorunun nedeni anlaşılmıştır.

Sorun Pardus 21 üzerinde ve Google Chrome 92, 93, 94 sürümlerinde NTLM kimlik doğrulaması için küçük “i” harfi, küçük “ı” harfi ile büyük “I” harfi ve büyük “İ” arasındaki çevrim uyuşmazlığından kaynaklanmaktadır. Kullanıcı adında bunlardan biri bulunan kullanıcılarda Pardus 21 üzerinde ve Google Chrome 92, 93, 94 sürümlerinde NTLM kimlik doğrulaması için sorun meydana gelmektedir. Pardus 19’a dönüldüğünde Evolution istemcisinin çalışmasının nedeni Pardus 19 üzerinde böyle bir sorunun bulunmamasından dolayıdır.

Pardus 21 Resmi deposundaki Evolution istemcisinin kendisinde herhangi bir sorun yoktur çünkü Pardus 19 üzerine de Evolution istemcisinin Pardus 21 resmi deposunda yer alan sürümünü kurduğumda Pardus 21 Resmi Depoda yer alan Evolution istemcisinin düzgün bir şekilde Pardus 19 Üzerinde çalıştığını test ettim. Bu durumda sorun Evolution istemcisinde değil Pardus 21 üzerindedir.

İlgil sorun şu şekilde çözüldü:

  1. İlgili kullanıcının E-posta adresi büyük harfle girildi (KULLANICI@ORNEK.COM)
  2. EWS ayarlarında da yine kullanıcı adı ve e-posta sunucu adresi büyük harflerle girildi (Kullanıcı adının girildiği bölüme KULLANICI şeklinde kullanıcı adı yazıldı ve EWS adresi şu şekilde girildi: https://EXCHANGE.ORNEK.COM/EWS/Exchange.asmx) ve ardından url getir butonuna basıldığında OAB adresi doğru bir şekilde geldi
  3. Evolution başarılı bir şekilde ayarlandı.

Duyrulur

1 Beğeni