Hızlı Başlatma İkonlarına sağ tıkladığımda resimdeki gibi bir ekran gelmiyor. Panel ayarları geliyor. Bunu nasıl düzenleyebiliyoruz?
Oradaki hem dosya yöneticisinde, hem libreoffice writer ve calc programlarında sık kullandıklarımızı oraya tanımlayıp, sağ tıklayarak hızlıca açmak iyi olurdu.
Yanlış anladınız. Ben dizin menüsünü değil, ona sağ tıklayınca resimde gelen menüyü ayarlayamadım. Sadece dosyalarda değil, witer, cacl, tüm uygulamalarda. Ben sağ tıkladığımda aşağıdaki menü geliyor, son görülenler değil.
Hocam ben sizin dediğinizi anladım. Dizin Menü Ögesini denedim, biliyorum.
Demek istediğim, writer, calc gibi diğer uygulamalarda da, yerler uygulamasında da, sağ tıkladığımızda benzer bir liste geliyordu windowsta, son kullanılan ögeleri gösteren ve yine hızlı açmak için oraya sabitlediğimiz dosyaları gösteren. Pardus’ta o var mı yok mu onu soruyorum. Varsa nasıl yapabiliriz?
Hocam başlatıcı oluşturmakta sıkıntı yok. Onu oluşturdum zaten. Resimde de göreceğiniz üzere Başlat menüsünün yanında bol miktarda başlatıcı var. Windowsta olan bir özelliği soruyorum ben. Oradaki başlatıcıya sağ tıkladığımızda son kullanılan ögeleri gösteren bir liste geliyor. Örneğin excel için, son açtığım excel dosyaları geliyor. Hatta sık kullandığım excel dosyalarını da oraya sabitleyip hızlıca ulaşabiliyorum.
Evet o eklentiye tıklayınca son eleman olarak Son Kullanılanlar var. Eğer son sırada son kullanılanlar gelmiyor ise Özelliklerinden Son Kullanılan Belgeleri Göster onay kutusunu işaretleyiniz.
Videonuzdan sonra, kurulumla gelenden hariç yeni Yerler ögesi ekleyince, videoda gösterdiğiniz seçenekler geldi. Kurulumla gelende bu seçenekler yoktu. Fakat bu benim tam olarak sorduğum değil.
Aşağıda da alıntıladığım mesajlarda da anlatmak istediğim üzere, sormak istediğim biraz daha farklı. Bir örnek üzerinden daha net anlatmaya çalışayım.
Hadi yerler uygulamasında tıklayınca sol menüde sık kullandıklarımızı oraya ekleyebiliyoruz, onu geçeyim.
Bilgisayarımda iletişim bilgileri, önemli bilgiler, öğrenci listeleri, takip çizelgeleri gibi sık kullandığım 5-6 adet calc (excel) dosyası var.
Yine aynı şekilde dilekçe örnekleri, üst yazı taslakları gibi sürekli kullandığım 5-6 tane writer (word) dosyası var.
Windowsta, aşağıdaki ikonlara bu dosyaları sabitleyebiliyor ve sağ tıkladığımızda gelen listeden hızlıca ulaşabiliyorduk. Excel’e sağ tıklayıp sabitlediğimiz excel dosyalarına, word’e sağ tıklayıp sabitlediğimiz word dosyalarına.
O listelerin alt taraflarında da son kullanılan ögeler gösterildiğinden, o özelliği bulabilirsem belki diğeri de vardır diye onu da soruyorum. Sormaktaki asıl amacım son kullanılan ögeler değil yoksa.
Bu şekilde bir düzenleme yapabiliyor muyuz? Yapabiliyorsak yapalım. Yapamıyorsak, bu kullanıcılar için kolaylık sağlıyordu. Pardus ekibi bunu geliştirme bir talep olarak alabilir.
Eğer halen sormak istediğim tam anlaşılmadıysa windows üzerinden resim veya video ile örnek göstereyim.