Pardus'ta Kodlama


(Enes Boğaz) #1

Ben yazılım geliştirmeye başlamak istiyorum daha fazla bir bilgim yok. Linux baya iyidir bu iş için diye düşünüyorum . Hazır milli işletim sistemi var iken burada bu işe tam anlamıyla başlıyayım dedim. Sizce Pardus bu iş için uygun mudur? Programlama dillerinden Phyton ile yapmak istiyorum bir şeyler. Phyton’un Linux için bir sürümü yok diye biliyorum Yardımcı olur musunuz?
Allah razı olsun


(kaan) #2

Python kurulu olarak gelmektedir.Oluşturduğunuz dosyayı konsoldan “python deneme.py” şeklinde çalıştırabilirsiniz.


(Levent MUT) #3

Python ile kodlama yapmak düşündüğünüzün aksine pardus ile daha kolay ve hızlı olacaktır. @kaan beyin bahsettiği gibi kurulu olarak gelmektedir. Sonrasında nano , vi , vim gibi editörler ile kolayca yapmak istediğiniz projeyi başlatabilirsiniz şöyle ki;
nano projem.py olarak ilk dosyanızı oluşturmaya başlayabilir python diline hakimiyetiniz doğrultusunda kodlarınızı oluşturup , python projem.py şeklinde kodlarınızı çalıştırabilirsiniz. Eğer ben grafik arayüz ile python programlamak istiyorum derseniz, Kivy işinizi görecektir. Web programlamak istiyorum derseniz, Django ile çalışabilirsiniz.
Sözün özü pardus sizin işinizi çok rahatlıkla halledebileceğiniz bir platform sunacaktır. Eğer sorun yaşadığınız bir konu olursa rahatlıkla sorunlarınıza çözüm üretilecek bir forum var pardus’un sizin en büyük artısı da bu olacaktır. :relaxed:


(ALISEYDI OĞUZTÜRK) #4

Hayırlı olsun.Başlamak bitrmenin yarısıdır derler.Azmin elinden hiç bir şey kurtulmaz derler.


(Enes Boğaz) #5

Peki sunucu içinde iyi midir? Atıyorum web sitesi veya oyun için bir sunucu aldık bu sunucuda işletim sistemi olarak Pardus kullanımı için uygn mudur?
Allah razı olsun


(kaan) #6

Kısacası diğer işletim sistemlerinde yapmış olduğunuz her şeyi ve daha fazlasını yapabilirsiniz.


(Enes Boğaz) #7

Sunucu için ideal midir Ubuntu gibi? Biliyorum oda debian ama ikiside özelleştirilmiş debian.


(Enes Boğaz) #8

Hocalarım @kaan ve @levent veya herhangi biriniz atıyorum python surumu bize 1.3 sürümü yüklü olarak geldi biz bu pythonu nasıl güncelleyebiliriz yoksa sistem otamatik güncelliyor mu?


(Levent MUT) #9

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
komutlarını uç birimde çalıştırırsan tüm güncellemeleri çekebilirsin. Mevcut sürümü görmek istersen python -V komutu ile görüntüleyebilirsin. Bunun yanı sıra Synaptic Paket Yöneticisi üzerinden python paketinin senin sisteminde Kurulu sürümünü ve Son sürümü görebilirsin eğer güncellemek istersen Yükseltme İçin İşaretle ve Uygula dersin paket güncellenir.

Ama en önemlisi bunların hepsi şuan senin için detay sen öncelikle python ile Merhaba Dünya çalışmalarını tamamla gerisi önemsiz.


(Enes Boğaz) #10

Allah razı olsun hocam


(kaan) #11

https://www.python.org/downloads/ linkinden güncel versiyonları indirip kurabilirsiniz.


(Enes Boğaz) #12

Ben derslerini falan izlemeyi düşünüyordum bu Python için ardından yazılı kaynaklar falan, sürüm farklılığı çekmemek için yani atiyorum bizdekinin sürümü yine 1.3, fakat son sürüm 3.3 adamda gelmiş 3.0 sürümünde anlatıyor. Bu sürümü nasıl yükleyebilirim? 3.3’ü örnek olarak verdim. Yani belli bir sürümünü indirmek için ne yapabilirim?


(Mesut) #13

Merhaba arkadaşlar, Pardus17 üzerinde python 2.7 olduğunu gördüm, lakin ben 3.x üzeri kullanmak istiyorum. Bunu nasıl yükseltebilirim.


(kaan) #14

python3 ve python3.5 kurulu geliyor.


(Mesut) #15

terminalde;
python --version yazdığımda;
2.7.13 yazıyor.
3.5 kurulu olduğunu nasıl ispat edebilirim.


(kaan) #16

Konsoldan python3 veya python3.5 yazıp entera basarak kodlamaya başlayabilirsiniz.
ls /usr/bin/python* komutu ile yüklü olan sürümleri görebilirsiniz.


(Enes Boğaz) #17

Selamun Aleyküm
Bir şeyi merak ettim. Mesela Python ile program yazdık, biz bunu nasıl .deb yada .exe yapabiliriz?
Allah razı olsun


(kaan) #18

https://www.youtube.com/watch?v=a9GzDZB5VeU linkinde örnek mevcut.


(Sinan) #19

Kivy kurulumu için aşağıdaki yönergeleri takip ettim.

URL deki yönergelere göre
1. Kivy’in bazı kısımları C ile yazıldığı için öncelikle Cython kurmamız gerekiyor.
2. grafik bölümü pygame ile desteklendiği için Pygame kurulması gerekiyormuş
3. Son adımda Kivy kurulacak

Tabi bu bağlantıda her adımdaki kurulum için
pip install paket_adi
şeklinde söylenmiş, bizim burada apt-get kullanıldığı için :slightly_smiling_face: ben hemen synaptic’i açtım ve paket isimlerini tek tek aratarak sırasıyla
cython3
python-pygame
python3-kivy
paketlerini kurdum. Kurulum başarılı oldu fakat programın bi kısayolu falan yok masaüstünde. Nasıl çalıştıracaz arkadaşlar :smiley:


(Devrim Mehmet Pattabanoğlu) #20

Bu konuda kesinlikle araştırma yapmalısın benim hostingim mesela django desteklemedi hosting firmam sunucuya geçmemi söyledi oda para para para süreç zorlaştı djangodan vazgeçtim mesela…

Mesajını iyi okudum web sitesi veya oyun için bir sunucu aldık demişsin sunucuda hiçbir problem yok çünkü sunucu ayrı bir bilgisayar zaten oraya istediğini kurabiliyorsun ama web sitesi yapmak devreye girince ikaz bir mesaj yazmak istedim sakın olaki hosting alayım hatasına düşme hosting alırsan zaten oyundada sıkıntılar yaşarsın nasıl bir oyun tasarladığını bilmediğim için yorum yapıyorum eğerki browser oyun düşünüyorsan hosting yeterli olacaktır düşüncesine kapılabilirsin diye bir aktarmak istedim tamamen iyi niyetle lütfen yanlış anlama